Na podstawie Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735) i na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U.2002, Nr 5, poz.46)
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Żarach
mgr inż. DAGMARA NERGA
w sprawie skarg i wniosków przyjmuje interesantów
w poniedziałek w godz. 900 – 1000
w czwartek w godz. 1430 – 1530
Organem sprawującym nadzór nad działalnością Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żarach jest Lubuski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Gorzowie Wlkp. W związku z tym skargi dotyczące działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żarach można składać pod adresem:
Lubuski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Gorzowie Wlkp.
ul. Jagiellończyka 8 b
66-400 Gorzów Wlkp.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby. Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Skargi i wnioski muszą zawierać:
a) imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
b) adres wnoszącego.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
- pisemnie,
- telegraficznie,
- za pomocą dalekopisu,
- telefaxem,
- pocztą elektroniczną,
- ustnie do protokołu.
Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi (wnioski) załatwiane są bez zbędnej zwłoki, jednak w przypadku gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, badania akt, załatwiana jest w terminie miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.