Podstawa prawna: Podstawowym aktem prawnym określającym tryb przyjmowania i załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.).

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw dotyczących skarg i wniosków reguluje rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków: Sprawy wpływające do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krośnie Odrzańskim są ewidencjonowane przez sekretariat a następnie przedkładane Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu, który dekretuje je wskazując komórkę organizacyjną odpowiedzialną za merytoryczne załatwienie sprawy.
O kolejności załatwiania lub rozstrzygania spraw decyduje kolejność ich wpływu.

Ponadto Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krośnie Odrzańskim. przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w poniedziałki w godz. 14.30 – 16.00

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby.

UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie: pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksem, pocztą elektroniczną, ustnie do protokołu.

Skargi i wnioski muszą zawierać: imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego, adres wnoszącego, przedstawienie żądania. Podanie numeru telefonu nie jest obowiązkowe, ale ułatwi urzędowi kontakt i może
przyspieszyć postępowanie.

UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Terminy i sposób załatwiania skarg i wniosków:
Sprawy powinny być załatwiane w urzędzie bez zbędnej zwłoki. Warunkiem niezwłocznego załatwienia sprawy jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę odpowiednich dokumentów. Urząd powinien także załatwić sprawę niezwłocznie, jeżeli posiada wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub gdy nie wymaga to gromadzenia dowodów, informacji lub wyjaśnień.

Jeżeli do rozstrzygnięcia sprawy potrzebne jest przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, urząd powinien rozstrzygnąć sprawę w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, sprawę wyjątkowo skomplikowaną należy rozstrzygnąć w ciągu 2 miesięcy. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym wyżej urząd obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

W trakcie postępowania obywatel ma prawo wglądu w akta swojej sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania. Te czynności są dokonywane w lokalu urzędu w obecności pracownika.

Obywatel może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to uzasadnione ważnym interesem strony.

Tryb odwoławczy: Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Gorzowie Wlkp. właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Lubuski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, adres: ul. Jagiellończyka 8b, 66-400 Gorzów Wlkp.

Metryka dokumentu

Podmiot / osoba odpowiedzialna: WSSE w Gorzowie Wielkopolskim
Publikujący: Administrator PSSE

Rejest zmian

Wersja Zmodyfikował Data Status
1 Administrator PSSE 2019-09-11 21:46:51
Utworzono