Organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Na podstawie Kodeksu Postępowania Administracyjnego (tj Dz.U.2021., poz.735 z późn. zm ) i na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U.2002, Nr 5, poz.46)
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Żaganiu
JACEK STĘPIEŃ
w sprawie skarg i wniosków przyjmuje interesantów
wtorek w godz. 1330 – 1500
czwartek w godz. 1330 – 1500
Organem sprawującym nadzór nad działalnością Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żaganiu jest Lubuski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Gorzowie Wlkp. W związku z tym skargi dotyczące działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Żaganiu można składać pod adresem:
Lubuski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Gorzowie Wlkp.
ul. Kazimierza Jagiellończyka 8b
66-400 Gorzów Wlkp.
Tel. 95 306 71 00 - centrala, 95 306 71 49 - sekretariat
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby. Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Skargi i wnioski muszą zawierać:
a) imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
b) adres wnoszącego.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
pisemnie,telegraficznie,za pomocą dalekopisu,telefaxem,pocztą elektroniczną,ustnie do protokołu.
Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi (wnioski) załatwiane są bez zbędnej zwłoki, jednak w przypadku gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, badania akt, załatwiana jest w terminie miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.